Regulamin Świadczenia Usług „EUROSCANDIA”

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.Niniejszy Regulamin wykonywania usług w zakresie przesyłania i doręczania przesyłek na terytorium Polski i Szwecji określa zasady współpracy pomiędzy Euroscandia , osobami, z którymi Euroscandia a współpracuje przy wykonywaniu usługi, zwanymi dalej Euroscandia, a jej Klientami, zwanymi dalej Zleceniodawcą oraz pomiędzy Euroscandia, a Odbiorcami przesyłek, w procesie przesyłania i doręczania przesyłek w na terenie Polski i Szwecji. Regulamin jest opublikowany na stronie internetowej pod adresem: https://www.euroscandia.pl/ Zleceniodawca oświadcza, iż Regulamin został mu udostępniony i że zapoznał się z nim jak również go akceptuje przed przekazaniem przesyłki Euroscandia do przewozu.

2.Zakres działalności firmy Euroscandia obejmuje obszar Polski i Szwecji.

3.Jeśli Euroscandia i Zleceniodawca nie postanowili inaczej, dowodem zawarcia Umowy przewozu pomiędzy Euroscandia a Zleceniodawcą jest złożenie zlecenia i potwierdzenie jego realizacji.

4.Zleceniodawca lub Nadawca akceptuje wybór usługi, zgodność deklarowanych danych ze stanem faktycznym, jak również znajomość niniejszego Regulaminu, który z momentem zawarcia Umowy staje się dla stron wiążący.

5.Zleceniodawca, zlecając usługę Euroscandii, stwierdza tym samym, iż zapoznał się z warunkami umowy ubezpieczeniowej i akceptuje je jako obowiązujące w świadczonej usłudze.

II SŁOWNICZEK

1.Umowa – oznacza umowę o świadczenie usługi przewozowej, której dowód zawarcia stanowi złożenie zlecenia w zakładce “zamów kuriera” na stronie https://euroscandia.pl oraz potwierdzenie jego realizacji przez naszego pracownika za pośrednictwem poczty elektronicznej.

2.Paczka – oznacza rzecz, rzeczy lub korespondencję, umieszczone w pojedynczym zwartym i zabezpieczonym opakowaniu, stanowiące jeden element przesyłki. Euroscandia nie jest operatorem wyznaczonym jak również operatorem publicznym i zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usług, wedle swojego wyłącznego uznania, w odniesieniu do przesyłek przekazanych jej w celu wykonania usług.

3.Nadawca – oznacza Zleceniodawcę, jeżeli Zleceniodawca nadaje przesyłkę za pośrednictwem osoby fizycznej, prawnej albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej niebędącą Zleceniodawcą, musi posiadać stosowne upoważnienie wydane przez Zleceniodawcę do nadania przesyłki.

4.Odbiorca – oznacza osobę fizyczną, prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która została wskazana przez Zleceniodawcę do odbioru paczki.

III WARTOŚĆ PRZYJMOWANYCH PRZESYŁEK

1.Euroscandia świadczy usługi w zakresie przesyłek o wartości nie przekraczającej 500 zł, chyba że Umowa stanowi inaczej. Świadczenie usług w odniesieniu do przesyłek, których wartość przekracza 500 zł (przesyłki wartościowe) możliwe jest wyłącznie po spełnieniu przez Zleceniodawcę dodatkowych warunków, o których mowa w III ust. 4, chyba że Umowa stanowi inaczej.

2.W przypadku, gdy przedmiotem usługi są paczki wartościowe, Zleceniodawca lub działający w jego imieniu Nadawca (niebędący Zleceniodawcą) zobowiązany jest do zadeklarowania w zleceniu rzeczywistej ich wartości, przy czym za paczkę wartościową uważa się każdą paczkę o wartości przewyższającej 500 złotych.

3.Każda paczka jest ubezpieczona na kwotę 500 zł.

4.Zleceniodawca zobowiązany jest do dokonania opłaty z tytułu dodatkowego ubezpieczenia paczek wartościowych – tj. przekraczającą wartość paczki powyżej 500 zł. na rzecz Euroscandia na podstawie umowy /zlecenia . Jednocześnie, w ramach opłaty z tytułu dodatkowego ubezpieczenia Euroscandia zapewnia ubezpieczenie przesyłki do wartości podanej na liście przewozowym. Przesyłka taka jest objęta ochroną ubezpieczeniową od momentu zadeklarowania wartości paczki na liście przewozowym pod warunkiem uiszczenia opłaty z tytułu dodatkowej ochrony przez Zleceniodawcę. W przypadku, gdy Zleceniodawca lub działający w jego imieniu Nadawca nie zadeklaruje wartości paczki w sposób opisany powyżej uznaje się, iż paczka nie jest paczką wartościową, a w szczególności jej rzeczywista i całkowita wartość w żadnym razie nie przekracza kwoty 500 złotych.

IV ZAMÓWIENIE PRZESYŁKI, OZNACZENIE PACZKI, ODMOWA ODBIORU.

1.Zamówienie Przesyłki odbywa się po wypełnieniu formularzu „zamów kuriera” lub e-mailowym zgłoszeniu przez Nadawcę lub Zleceniodawcę. Przesyłka jest odbierana spod wskazanego adresu, może też zostać nadana w którymkolwiek z Punktów Obsługi Klienta w godzinach otwarcia.

2.Euroscandia dostarcza Przesyłki w uzgodnionym z Nadawcą/Odbiorcą terminie.

3.O ile Euroscandia i Zleceniodawca nie postanowili inaczej, przyjęcie przesyłki od Zleceniodawcy/Nadawcy odbywa się na podstawie prawidłowo wypełnionego listu przewozowego, gdzie wyszczególnione są: nazwa firmy lub imię i nazwisko Nadawcy i Odbiorcy, w razie potrzeby również dane Zleceniodawcy, waga przesyłki, data i godzina nadania, adres Nadawcy, adres Odbiorcy lub punktu odbioru. Kopię listu przewozowego zatrzymuje Nadawca.

4.Zleceniodawca lub Nadawca ma obowiązek zamieścić na liście przewozowym adres, który musi być pełny, czytelny, bez śladów wycierania lub skreśleń, a w szczególności musi posiadać kod pocztowy, który jest warunkiem koniecznym do prawidłowego wykonania przewozu.

5.W przypadku przyjęcia przesyłki do przewozu przez Euroscandia, pomimo niewykonania obowiązku, o którym mowa w punkcie3, Euroscandia jest zwolniona z odpowiedzialności za ewentualne niedoręczenie lub opóźnienie w doręczeniu przesyłki, a także za ewentualną szkodę wynikłą z opóźnienia w doręczeniu takiej przesyłki.

6.Przesyłka doręczana jest do rąk własnych adresata, jeżeli tak zaznaczono na liście przewozowym. W przeciwnym razie za skuteczne i właściwe przyjmuje się doręczenie do rąk dorosłego domownika lub innej osoby uprawnionej.

7.Przyjęcie przez Euroscandia przesyłki do przewozu nie uzasadnia domniemania, iż jej zawartość odpowiadała postanowieniom zawartym w niniejszym Regulaminie.

8. Zleceniodawca lub działający w jego imieniu Nadawca gwarantuje, iż zawartość każdej przesyłki jest prawidłowo zadeklarowana, opisana w liście przewozowym i nadaje się do transportu. Dla uniknięcia wątpliwości uznaje się, że wszystkie paczki objęte jednym listem przewozowym będą uznane za jedną przesyłkę.

9. Zleceniodawca lub Nadawca jest zobowiązany oddać paczkę w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia oraz w opakowaniu adekwatnym do odpowiedniego zabezpieczenia zawartości i zapewniającym bezpieczeństwo innych przesyłek. Euroscandia nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane oddaniem przez Nadawcę paczki w stanie uniemożlwiającym jej prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia lub w opakowaniu nieadekwatnym do odpowiedniego zabezpieczenia zawartości lub niezapewniającym bezpieczeństwa innych przesyłek, w szczególności w przypadku, gdy Zleceniodawca nie zadeklarował zawartości przesyłki.

10.Paczki, które ze względu na swoje właściwości lub zawartość wymagają opakowania, Zleceniodawca lub Nadawca zobowiązany jest oddać w opakowaniu. Opakowanie powinno być między innymi:

a) zamknięte i zabezpieczone skutecznym środkiem takim jak taśma samoprzylepna, plomby czy pieczęcie lakowe;

b) odpowiednio wytrzymałe i szczelne oraz w sposób adekwatny do zawartości zabezpieczać paczkę;

c) uniemożliwiać dostęp do zawartości bez pozostawienia widocznych śladów;

d) opisane, gdy wymagają tego właściwości lub zawartość paczki, poprzez oznakowanie, np.: „Uwaga Szkło”, „Góra/dół”, itp.;

e) pozbawione wszelkich cech, które mogłoby w jakikolwiek sposób uszkodzić tę lub inne przewożone paczki;

11.Opakowanie i zabezpieczenie przesyłki wliczają się do jej masy.

Paczka STANDARDOWAvjest to paczka o kształtach prostopadłościanu spakowana w karton o wymiarach +/- przeciętnych kartonów, ciężko jest nam określić dokładnie, gdyż nie chcemy utrudniać Państwu wielkości przesyłki ,najważniejsze, aby:

– maksymalna długość: 150 cm (najdłuższy bok)

– wysokość + szerokość + długość była mniejsza niż 180 cm

– waga nie może przekraczać 30 kg

12.W przypadku gdy Odbiorca odmówi przyjęcia Przesyłki jest ona zwracana Nadawcy. W przypadku gdy Nadawca także odmówi przyjęcia takiej Przesyłki, Przesyłkę przechowuje Euroscandia przez okres 30 dni od terminu odbioru Przesyłki. Jeśli w tym terminie Zleceniodawca/Nadawca nie wskaże wykonalnych wskazówek do usunięcia przeszkody w przewozie, Euroscandia na zasadach określonych w przepisach prawa dokona likwidacji takiej Przesyłki.

13.Nadawcę odmawiającego przyjęcia Przesyłki uważa się za poinformowanego o zamierzonej likwidacji Przesyłki. Koszty przewozu (w obie strony) oraz przechowania ponosi w całości Nadawca.

14.W przypadku nieobecności Odbiorcy i braku kontaktu telefonicznego, na terenie Polski przedstawiciel firmy Euroscandia wysyła sms z wskazaniem, gdzie i kiedy Odbiorca może osobiście (lub przez upoważnionego przedstawiciela) odebrać Przesyłkę lub uzgodnić kolejną dostawę Przesyłki pod swój adres. Termin do odbioru Przesyłki przez Odbiorcę wynosi 2 dni robocze liczone od dnia następnego po dniu pozostawienia awiza. Po upływie terminu odbioru, o ile nie miał miejsca żaden z wniosków Odbiorcy lub Nadawcy, o których mowa w pkt 4.7., Przesyłka zwracana jest Nadawcy na jego koszt. W przypadku braku kontaktu z odbiorcą przesyłki na terenie Szwecji , pracownicy Euroscandia podjeżdżają pod wskazany adres, wysyłają sms ,próbują skontaktować się z nadawca przesyłki. W przypadku braku jakiejkolwiek odpowiedz paczka zostaje zawrócona do Polski na koszt Nadawcy.

15.Na pisemny wniosek Odbiorcy lub Nadawcy, Euroscandia może dodatkowo, odpłatnie świadczyć usługę przekierowania Przesyłki pod wskazany przez Odbiorcę lub Nadawcę adres.

16.Za odmowę przyjęcia Przesyłki uważana jest odmowa zapłaty za całość bądź część wykonanej usługi Przewozu Przesyłek lub Usługi pocztowej, a także odmowa uiszczenia należności za dokonanie przez firmę Euroscandia dodatkowych czynności, o których mowa w pkt 4.7.

17. Przesyłki dostarczamy w systemie door to door tzn. odbiór – piętro 0, dostarczenie – piętro 0 (jeśli jest to blok mieszkalny to pod klatkę schodą). Nie wchodzimy bezpośrednio do domu ze względu na własne bezpieczeństwo.

V. OPŁATA ZA USŁUGII

1.Opłata za usługi ustalana jest według aktualnie obowiązującego cennika Euroscandia, który jest opublikowany na stronie internetowej pod adresem: https://www.euroscandia.pl/. Opłata za usługi płatna jest gotówką lub przelewem na numer rachunku bankowego Euroscandia w walucie polskiej w momencie nadania paczki, chyba że obowiązują inne ustalenia pomiędzy Euroscandia, a Zleceniodawcą w tym zakresie.

2.Euroscandia wystawia fakturę za wykonane usługi, w przypadkach i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

3.Każdy Zleceniodawca ma prawo żądać informacji na temat aktualnego cennika lub wyceny usługi.

VI. ODMOWA WYKONANIA USŁUGII LUB ZAWARCIA UMOWY

1.Euroscandia odmawia zawarcia umowy albo może odstąpić od wykonania usługi po zawarciu umowy, jeżeli Zleceniodawca lub Nadawca naruszy niniejszy Regulamin, w szczególności:

a) paczka zawiera przedmioty, których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów prawa.

b) paczka zawiera przedmioty niebezpieczne w rozumieniu odrębnych przepisów prawa, w tym w szczególności: materiały łatwopalne, wybuchowe, radioaktywne, substancje żrące lub cuchnące, broń i amunicję;

c) paczka zawiera przedmioty które z powodu swoich rozmiarów, masy lub innych właściwości nie nadają się do przewozu środkami transportu drogowego

d) paczka zawiera narkotyki, środki odurzające i inne o działaniu psychoaktywnym w tym tak zwane dopalacze, wyroby tytoniowe, alkohol lub inne wyroby akcyzowe, środki dopingujące, strzykawki podskórne wraz z igłami, leki, środki psychotropowe, z wyjątkiem przedmiotów wysyłanych w celach naukowych lub medycznych przez ustawowo do tego upoważnione instytucje

e) paczka zawiera żywe rośliny lub zwierzęta;

f) paczka zawiera rzeczy łatwo psujące się, a także żywność, której przewóz jest wyłączony przepisami prawa lub wymaga stosowania specjalnych środków i urządzeń transportowych

g) paczka zawiera zwłoki lub szczątki ludzkie bądź zwierzęce;

h) paczka, która ma na opakowaniu lub w widocznej części zawartości napisy lub rysunki naruszające dobra chronione przez prawo;

i) paczka zawiera dzieła sztuki, antyki, kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci bądź formie, waluty, zbywalne papiery wartościowe, certyfikaty, dokumenty potwierdzające tożsamość lub posiadane uprawnienia

j) paczka, która zawiera przedmioty które z mocy prawa podlega ograniczeniom w przewozie lub wymagają spełnienia szczególnych warunków i procedur do przewozu, bądź nie może być przewożona.

k) paczka zawierająca przedmioty niebezpieczne

l)wszelkich paczek zawierające przedmioty, które swoimi właściwościami mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia osób mających z nimi styczność bądź mogące uszkodzić lub zniszczyć inne Przesyłki

2. W przypadku stwierdzenia naruszenia przez Zleceniodawcę lub Nadawcę postanowień ust. 1, Zleceniodawca zapłaci karę pieniężną w wysokości czterokrotnej kwoty należnej Euroscandia z tytułu przewozu paczki. Euroscandia ma prawo potrącić wierzytelność przysługującą z tytułu w/w kary pieniężnej z wierzytelnością Zleceniodawcy z tytułu umowy. W przypadku nadania rzeczy, o których mowa w ust. 1 i przyjęcia ich do przewozu przez Eurscandia, odpowiedzialność Euroscandia z tytułu ich przewozu jest wyłączona.

3. Zapłata kary, o której mowa w ust. 2, nie pozbawia Euroscandii prawa dochodzenia odszkodowania przewyższającego jej wysokość na zasadach ogólnych.

4. Euroscandia ma prawo odmówić wykonania usługi w przypadku:

  • niemożności jej wykonania z uwagi na działanie siły wyższej bądź klęski żywiołowej;
  • niewłaściwego zabezpieczenia przesyłki przez Zleceniodawcę lub Nadawcę;
  • gdy istnieje uzasadnione podejrzenie, iż deklaracja zawartości, wartości, wymiarów i/lub wagi nie zgadza się ze stanem faktycznym;
  • gdy realizacja usługi naruszałaby bezwzględnie obowiązujące regulacje prawne

5. Zleceniodawca przyjmuje do wiadomości, iż Euroscandia w okolicznościach uzasadniających domniemanie działania wbrew niniejszemu Regulaminowi lub obowiązującym przepisom prawa powszechnego niezwłocznie powiadamia właściwe organy oraz zatrzymuje i zabezpiecza paczkę do chwili dokonania oględzin przez te właściwe służby.

VII. SPRAWDZENIE ZGODNOŚCI PRZESYŁKI

1.Euroscandia może żądać od Nadawcy jej otwarcia bądź ma prawo otworzyć przesyłkę w każdym czasie w celu sprawdzenia, czy przesyłka odpowiada oświadczeniom zawartym w zleceniu przewozowym, w szczególności, czy zadeklarowana zawartość odpowiada rzeczywistej i czy nadawana przesyłka nie podlega wyłączeniu z usług oraz w celu sprawdzenia zabezpieczenia wewnątrz opakowania.

2.Euroscandia otwierając paczkę dokumentuje czynność otwarcia i sprawdzenia zawartości za pomocą nagrania video. Wynik sprawdzenia przesyłki udokumentowany jest na filmie i przechowywany przez okres 3 tygodniu .

3.Wykazanie niezgodności stanu faktycznego przesyłki stanowi podstawę do odmowy jej przyjęcia do przewozu, a także zmiany warunków umowy przewozu określonych w Zleceniu przewozowym.

4.W przypadku znalezienia w przesyłce zawartości niezgodnej z przepisami, Euroscandia podejmuje kontakt z nadawcą w celu poinformowania go od nadużyciu bądź niezwłocznie powiadamia właściwe organy oraz zatrzymuje i zabezpiecza paczkę do chwili dokonania oględzin przez te właściwe służby.

5.Zawartość niedozwolona pozostaje w siedzibie firmy do odbioru osobistego przez nadawcę (nadawca musi stawić się osobiście z dowodem tożsamości lub w ciągu zlecenie przekazać dane osoby upoważnionej do jej odbioru ) przez 3 tygodnie od momentu kontroli, następnie zostaje zutylizowana, z zastrzeżeniem VI ust. 5.

VIII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ EUROSCANDII

1.Odpowiedzialność Euroscandii za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki ograniczona jest do wartości deklarowanej, nie większej niż wartości rzeczywista.

2.Euroscandia nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, jeżeli do niewykonania lub nienależytego wykonania takiej usługi doszło wskutek siły wyższej, z przyczyn występujących po stronie Zleceniodawcy lub Odbiorcy, w szczególności z powodu naruszenia przez Zleceniodawcę lub Odbiorcę przepisów obowiązującego prawa albo Regulaminu lub z powodu właściwości przesyłanej rzeczy, a ponadto, jeśli do niewykonania lub nienależytego wykonania usługi doszło z następujących przyczyn:

1)przesyłka została źle zaadresowana (np. błąd w adresie, nazwie odbiorcy itp.);

2)Odbiorca zmienił miejsce zamieszkania lub siedziby;

3)zawartość faktyczna przesyłki nie zgadza się z zawartością deklarowaną na liście przewozowym;

4)waga paczki nie zgadza się z wagą deklarowaną przy wysyłaniu;

5)Odbiorca odmówi spełnienia warunków doręczenia paczki (np. odmówi zapłaty opłat);

6)zaistnieją przypadki wskazane w punkcie VI;

3.W razie, gdy do wypłaty odszkodowania zobowiązana jest instytucja ubezpieczeniowa, Euroscandia nie ponosi odpowiedzialności, o której mowa w niniejszym paragrafie.

4.Odpowiedzialność firmy Euroscandia za pobrane od Odbiorcy środki pieniężne rozpoczyna się z chwilą potwierdzenia przez Euroscandia ich pobrania i jest ograniczona do wysokości pobranej kwoty.

IX. OPÓŹNIENIE W DORĘCZENIU PRZESYŁKI

1.W przypadku opóźnienia w doręczeniu paczki, Odbiorca musi zaznaczyć ten fakt na liście przewozowym w obecności przedstawiciela Euroscandii. Wymagane jest podanie daty i godziny doręczenia oraz przyczyny opóźnienia doręczenia paczki. W przypadku odmowy przyjęcia paczki przez Odbiorcę paczka jest zwracana do Nadawcy na koszt Zleceniodawcy.

2.Postanowienia wskazane w punkcie VII stosuje się odpowiednio również w opóźnieniach w doręczeniu paczki.

3.Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi wygasa wskutek przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń.

X. ZASTAW NA PRZESYŁCE

1.Euroscandia przysługuje prawo zastawu na paczce jak również jej zawartości celem zabezpieczenia należności Euroscandia, w szczególności należnego wynagrodzenia Euroscandia oraz innych kosztów, opłat, wydatków poniesionych w związku z wykonywaniem usługi, oraz wszelkich uzasadnionych, dodatkowych kosztów świadczenia usługi, powstałych z przyczyn leżących po stronie Zleceniodawcy, Nadawcy lub Odbiorcy.

2.W przypadku odmowy zaspokojenia przez Odbiorcę lub Zleceniodawcę wierzytelności dotyczących przesyłek, zabezpieczonych zastawem, Euroscandia otwiera komisyjnie przesyłkę i przystępuje do sprzedaży jej zawartości:

A. niezwłocznie – w przypadku rzeczy łatwo psujących się lub ze względu na swe właściwości nie nadających się do dłuższego przechowywania;

B. w pozostałych przypadkach – po upływie 14 dni od dnia pisemnego zawiadomienia Odbiorcy lub Zleceniodawcy o zamierzonej sprzedaży zawartości przesyłki.

XI. REKLAMACJA

  1. Wszelkie reklamacje związane z niewykonaniem usługi, opóźnieniem, zagubieniem, uszkodzeniem, ubytkiem przesyłki, należy przesyłać na adres e-mail biuro@euroscandia.pl.
  2. Podmiotami uprawnionymi do zgłoszenia reklamacji są:

a) Zleceniodawca;

b) Odbiorca w przypadku, gdy Zleceniodawca zrzeknie się na jego rzecz swego prawa do dochodzenia roszczeń;

3. Wszelkie reklamacje dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, winny być zgłoszone nie później niż w terminie dwóch dni od dnia, w którym zaistniało zdarzenie uzasadniające ich złożenie, a w przypadku niewykonania usługi licząc od dnia, w którym zaistniało zdarzenie uzasadniające ich złożenie.

4. Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć wszelkie dokumenty niezbędne do rozpatrzenia jego reklamacji w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania przez Euroscandię.

5. Prawo do dochodzenia roszczeń wynikających z reklamacji ulega zawieszeniu do czasu uregulowania przez Zleceniodawcę wszelkich należności, opłat, kosztów i innych wydatków poniesionych przez Euroscandię.

6. Reklamacje zgłoszone po terminie, o którym mowa w ust. 4, reklamacje nieścisłe lub niekompletne, reklamacje uzupełnione po terminie lub reklamacje wniesione przez osobę nieuprawnioną traktuje się jak niewniesione.

7. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać:

a)nazwę albo imię i nazwisko oraz adres Reklamującego;

b) tytuł reklamacji;

c) udokumentowane uprawnienie do dochodzenia roszczenia w zgłoszonej wysokości: – w postaci faktury zakupu przedmiotu szkody (dotyczy również przypadku przesyłek wartościowych); lub – kalkulacji kosztów jego wytworzenia sporządzoną przez głównego księgowego lub osób uprawnionych do reprezentacji – w przypadku producentów; lub – faktury za naprawę lub szczegółowego kosztorysu naprawy, w przypadku, gdy naprawa została wykonana;

d) potwierdzenie nadania przesyłki (list przewozowy);

e) udokumentowaną kwotę roszczenia, dane rachunku bankowego, na który ma zostać przekazana kwota odszkodowania;

f) dowody uiszczenia wszelkich opłat i należności;

g) wykaz załączonych dokumentów;

h) kopie protokołu szkody sporządzonego na wniosek i w obecności Nadawcy lub Odbiorcy przez przedstawiciela Euroscandia/ podwykonawcę , w przypadku reklamacji z tytułu ubytku lub uszkodzenia przesyłki;

i) podpis Reklamującego bądź osoby umocowanej przez Reklamującego;

7. Dla uniknięcia wątpliwości, uznaje się, że złożenie reklamacji za pośrednictwem e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem przez niego zgody na prowadzenie korespondencji z Euroscandią z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności odpowiedzi na reklamację oraz wezwania do przedłożenia dokumentacji.

8. Dokumentacja, o której mowa w ust. 7 lit. c), d), e), f), h), j) może być złożona w formie elektronicznej, z zastrzeżeniem, że w uzasadnionych przypadkach Euroscandia jest uprawniona do żądania złożenia przez Reklamującego dokumentacji w oryginale lub poświadczonych kopiach.

9. Euroscandia lub Ubezpieczyciel w imieniu Euroscandii rozpatruje reklamację niezwłocznie i udziela odpowiedzi na reklamację w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania pełnej dokumentacji reklamacji. Po rozpatrzeniu reklamacji Reklamujący jest powiadamiany pisemnie lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej o uznaniu, częściowym uznaniu lub oddaleniu reklamacji.

10. W każdym z przypadków wskazanych w ust. 10 powiadomienie zawiera w szczególności:

a) określenie sposobu załatwienia reklamacji, w tym ewentualną kwotę odszkodowania oraz termin jej przekazania;

b) uzasadnienie sposobu załatwienia reklamacji, w przypadku nieuznania części lub całości roszczeń Reklamującego.

11. Termin na udzielenie odpowiedzi na reklamację uważa się za zachowany w przypadku nadania odpowiedzi do Reklamującego w ostatnim dniu terminu za pośrednictwem operatora publicznego lub innego operatora pocztowego lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

12. Odszkodowania przekazywane są przelewem na konto bankowe wskazane w reklamacji.

13. Zleceniodawcy nie przysługuje prawo potrącenia kwot roszczenia od aktualnych, przeszłych bądź przyszłych zobowiązań wobec Euroscandii.

14. Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną w przypadku odmowy uznania reklamacji przez Euroscandia lub Ubezpieczyciela w imieniu Euroscandia, albo niezapłacenia dochodzonej należności w terminie 3 miesięcy od dnia wniesienia kompletnej reklamacji.

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.Spory wynikające z Umowy i niniejszego Regulaminu rozpatrywane będą przez sądy powszechne właściwe dla siedziby Euroscandii.

2.Niniejszy Regulamin jest opublikowany na stronie internetowej: https://www.euroscandia.pl/Zleceniodawca i Nadawca są zobowiązani do zapoznania się z Regulaminem przed przekazaniem paczki Euroscandii.

3.W razie, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne, pozostałe postanowienia Regulaminu pozostają w mocy.

4.Zleceniodawcy – konsumentowi przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, o ile nie została ona wcześniej wykonana, na jego zlecenie

5.Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.06 2023 r.